Тема нової колекції — історія маленької дівчинки. Про що вона?

Вона не маленька. Просто трохи наївна і інфантильна. За віком вона відповідає моєму поколінню [Ясе 27 лет. — Buro 24/7]. Я люблю, коли історія створює костюми. Подобається робити все у нереальному, паралельному світі. Скільки не пробувала, не можу відштовхуватись від якихось об’єктивних реалій.

Моя перша асоціація на твоїй презентації була з фільмом Уеса Андерсона "Королівство повного місяця".

Так-так, він був у мене в мудборді — i Уес Андерсон, і ще "Велика риба" Тіма Бертона. Мені дуже подобається, як головний герой подорожує, як режисер проводить паралель між реальним та уявним. Зрештою, все, що герой розповідав, виявляється правдою, хоча йому ніхто не вірив.

Ця ідея і персонаж були у твоїх попередніх роботах.

Так, але раніше ця дівчинка ніде не подорожувала. А зараз я її відпустила. Мабуть, я таким чином втілюю свою давню мрію щось писати. У дитинстві дуже любила скандинавські казки, де всі подорожують по лісу.

Що таке RCR?

Я так писала своє ім’я в дитинстві. І зараз так пише моя маленька племінниця. І для іноземців так краще, бо Yasya їм складно читати. А так RCR — Яся.

yasya-khomenko-interview

Де продаватимуться речі?

Ще йдуть перемовини. Поки неясно.

Ти співпрацюєш з іноземними баєрами?

Поки ні. Я ще не представляла свої колекції за кордоном.

Були пропозиції від іноземних рітейлерів?

Були. Але є багато нюансів. Перший — я раніше не працювала з регулярними тканинами. Рітейлери дуже погано реагують на тканини з секонду. А в мене більшість попередніх колекцій були саме з них. Зараз я почала шити з більш-менш регулярних, і це все ще нова для мене ніша. Треба зрозуміти цей процес, бути впевненим у виробництві, у постачальниках, датах. Це момент, коли ти підіймаєшся, а потім можеш дуже боляче впасти.

Чому ти робиш презентації, а не покази?

Так я можу більше розповiсти про свою колекцію. Якщо брати західну модель, то показ більше є примхою будинкiв моди. Це реклама, яку вони можуть собі дозволити. Молоді дизайнери, навіть ті, що мають багато клієнтів, роблять презентації у шоу-румах. Показ — це більше такий тщеславний підхід, взята з-за кордону модель fashionable and fabulous. Презентація дає змогу поспілкуватись і представити колекцію у потрібному для неї середовищі. Поекспериментувати з музикою і з простором. І ще великий плюс у тому, що кількість моделей не грає ролі.

І параметри моделей у тебе нестандартні.

Так, їх параметри неважливі. Я вирішила, що хочу орієнтуватись на дівчат зростом до 170 см. Для мене це золота середина. Не бачу свої речі на високих.

Скільки часу потрібно на підготовку колекції?

Якщо працювати по 18 годин на добу, то півтора місяці. (Сміється.)

yasya-khomenko-interview

А якщо в людському темпi, то десь за три?

Так. Ми почали співпрацю з новою фабрикою i ще з ними притираємося. Це невеличкий цех, де лише три швеї сидять.

А хто стилізував презентацію?

Юля Макаренко. Здається, таке у неї прізвище. У фейсбуці вона KoTo Utka. У неї дуже класний образний ряд.

Які матеріали ти використовувала для створення колекції?

Це все бавовна. З іншими вирішила не працювати. Шовк і льон трохи не мої. А бавовна дуже зручна, чудово тримає форму, і друк на ній дуже якісний.

Ти маєш профільну освіту?

Так, я закінчила КНУТД, художнє моделювання одягу.

Ого, то ти влаштувалась за фахом?

Так. (Сміється.) Більшість дизайнерів, якi зараз працюють, закінчили нашу кафедру. У нас Саша Каневський вчився, Діна Лінник, Маша Рева, Антон Белінський. Не пам’ятаю ще, але досить багато.

yasya-khomenko-interview

Зараз багато хто використовує у своїй творчості певну патріотичну тематику, і чимало людей на цьому спекулюють. Як ти до цього ставишся?

Усі трохи подуріли з приводу усвідомлення українства та українця в усьому. Зараз часто питають: "Як змінилась ваша свідомість після революції?". Моя — ніяк. Нас так виховували в сім’ї, що всі ті ідеали, які з’явились у людей після революції, були у нас з самого дитинства. Я росла у дуже проукраїнській патріотичній сім’ї. Тобто ці речі були зрозумілі мені ще давно. А з приводу патріотичної тематики в одязі — вона не завжди символізує якість. Всі хочуть на цій хвилі виїхати. А це, звичайно, нереально.

Интервью  Анна Белоус

 

Читайте также: Лучшие дизайнеры MBKFD о своих коллекциях.