Поиск

Це як тролейбус: Катерина Бабкіна тестує Tesla Model S

Все нове — добре забуте старе

Це як тролейбус: Катерина Бабкіна тестує Tesla Model S
Письменниця розганяється до 100 км/год за 2,54 секунди

Дві найважливіші речі, котрі я дізналася, поїздивши на найдорожчій Tesla (Model S P100D) :

1. Це тролейбус.

2. Прискорення до 100 км/год за 2,54 секунди — абсолютно без сенсу.

Третю найважливішу річ про Tesla ви знаєте й без мене: це майбутнє.

У Нью-Йорку, за моїми спостереженнями, найпопулярніша модель авто  це "Шевроле Suburban", котра займає зразу три паркувальних місця і виглядає як гроб на кольосіках з радянських дитячих страшилок, який тепер суттєво підріс і роздався, як і ті, хто ці страшилки колись розповідав. Але електромобілів багато. Зокрема, багато Model S  це логічно, вона принаймні добре виглядає, і видно, що ця машина  дорога і якісно зроблена. 

Взагалі, прихильники Tesla поділяються на два табори. Табір тих, котрим подобається зручна, простора, низька і красива машина, котра їде до 100 км/год за 2,54 секунди. І табір тих, кому просто треба, щоби двері відкривалися вгору, а не як у всіх. Другі, відповідно, за Tesla Model X, але я вибрала нормальну машину.

babkina-tesla-test-drive

Так, Model S в комплектації P100D дійсно розганяється до сотні за 2,54 секунди, я це перевірила. Тепер я знаю: якщо у вас відсутній будь-який страх і сумнів і ви просто серед білого дня на вулицях Нью-Йорка (окей, в суботу і в Брукліні, або під ранок  в інший час все стоїть в пробках і так розважатися не вийде) можете дозволити собі витиснути на цій машині газ в підлогу  це ще не значить, що ви не втратите свідомість від перевантаження. Тому що це більше прискорення, ніж в пасажирського літака, що злітає. 

babkina-tesla-test-drive

Саме так практично і сталося зі мною, і це ще в мене тренований вестибулярний апарат. В Tesla є автопілот, але я би не хотіла лишитися непритомна за кермом, поки він веде машину замість мене,  розкажу пізніше чому. Висновок: хай так розганяються суперкари за мільйон доларів і далі, а от моя машина може запросто так не робити. Чоловіки на питання, "навіщо така можливість автомобілю для буденної їзди", відповіли б: щоби мірятися. Але мені мірятися нічим.

До можливості нормально на ній поїздити Tesla здавалися мені переоціненими  в сенсі, переоціненими в грошах. Хоча я, звісно, знала про те, що Маск зробив машину і сказав: давайте купуйте її дорого, ви інвестуєте в майбутнє і в наші розробки доступних "тесл". Потім Маск зробив ще одну машину, і сказав: давайте знову купуйте її дорого, ми розробляємо-розробляємо доступну "теслу", просто це ще не вона. Щоби ви не сумнівалися — цю можна замовити лише в максимальній комплектації, ну давайте, не сумнівайтеся.

Тепер Model 3, ту саму доступну Tesla за $ 35 000, треба замовляти в порядку черги. Мені це нагадує, як мій дідусь у 1985-му отримав ВАЗ-21013: він сплатив внесок у 1983-му і чекав. Мене тоді ще, звісно, не було, але уже за моєї пам’яті батьки по тому ж принципу купували холодильник. Тепер за $ 1000 ви можете стати в чергу на авто майбутнього  якщо зробити це зараз, авто отримаєте десь у середині 2018 року. "Я б замовила, і навіть почекала",  думала я, їдучи в "теслі" по Нью-Йорку, але згадала, що є одне "але"  я живу в Україні.

Мені дуже сподобалася Tesla  плавністю ходу та безшумністю, слухняністю, мінімалізмом, що тяжіє до розкоші, красивим сірим кольором. Сподобався ключик, динаміка їзди, і панорамний дах теж сподобався, але в Україні менше 100 зарядок Tesla на всю країну, а максимальний запас ходу авто  557 км (якісь умілі ручки з Росії уже перепрошили батарею, і вона їде 900 км  але значно швидше виходить з ладу). Суперчарджера, котрий заряджає машину швидко (не так швидко, як заливається повний бак, та все ж не 8 годин), поки немає жодного. Важливо, що зарядки в Україні безкоштовні, але навіть безкоштовна зарядка тебе не потішить, якщо ти до неї не доїхав.

babkina-tesla-test-drive

Можна купити собі власну зарядку (дорого) і встановити в гаражі, якщо у вас є гараж. Або на критому паркінгу, якщо у вашому домі є критий паркінг. Але я чомусь постійно уявляю, як я тягну дріт з вікна якогось енного поверху на відкриту стоянку неподалік, щоби вночі зарядити машину,  уявляю, і це не сильно мені подобається.

Офіційно Tesla в Україні не продається і не обслуговується  якщо ви поламалися, вам треба ставати на лафет і їхати до Відня. Люди, здатні полагодити таке авто, в Україні є, але гарантія не розповсюджується на жодну машину, з якою відбулося хоч щось несертифіковане. Tesla, звісно, не ламається, але це не врятує від когось, хто в’їде в тебе ззаду на світлофорі і рознесе тобі півмашини. Зарядками, інформуванням, аплікейшенами про резервування місць коло чарджера на заправках та активністю на фейсбуці займається український Tesla Club, але це все ж не офіційне представництво — хоча, здається, всі їхні дії скеровані саме на те, щоби ним стати, щойно "тесли" вирішать зайти на український ринок.

Автопілот та інші розумні функції Tesla вражають  вчора я прочитала, що автопілот навчився перевищувати швидкість, тобто, мабуть, максимально наблизився до людського інтелекту, на думку розробників. Але в Україні цим скористатися не вийде  важко буде вимагати від "тесли", щоби вона бачила розмітку і орієнтувалася на неї, якщо ми самі її бачимо два тижні на рік, після Великодня, знаєте, коли її щойно освіжили.

Перше, що я хотіла зробити з Tesla після розгону до сотні за 2,54 (довелося постояти і випити водички, щоби після цього прийти до тями) і з’ясування, чому на даху не розташовано сонячні панелі, які би заряджали машину прямо на ходу (тому що сонячні панелі важкі й енергії на те, щоби їх возити на машині, піде більше, ніж вони назбирають зі світла за день, ха! Тепер я знаю, що Tesla така крута в основному тому, що дуже легенька),  так це спробувати опцію "запаркуйся сама, малиш". 

babkina-tesla-test-drive

Хто знає, що таке знайти паркувальне місце в Нью-Йорку, поділятиме мій біль  з п’яти абсолютно легальних вільних місць Tesla опізнає тільки шосте як таке, де вона готова запаркуватися. Паркується вона ідеально, але зрозуміти логіку того, які місця їй підходять, а які ні  неможливо. Ну я не змогла, і консультант по "теслам"  теж. Особливо опирається Tesla паркуванню між двома іншими "теслами"  типу, не будь ідіотом, постав мене там, де на мене все ще звертатимуть увагу. Саме тому я і не хотіла би поки користуватися автопілотом Tesla  складається враження, що він розрізняє сильно менше ситуацій, аніж існує в реальному житті. Особливо менше, ніж існує в реальному житті в Україні.

Tesla практично безпечна для довкілля в порівнянні з автами, до яких ми звикли. Динамічніша, дешевша в обслуговуванні (відмінусуймо дорогу на лафеті в Відень), краща  але поки що з нею, як з усім новим, більше клопоту. Мені би дуже хотілося, щоби вона пережила ці клопоти і дожила до світлого майбутнього, яке вона сама собою уособлює,  коли не буде монополій та маніпуляцій з енергіями та ресурсами, коли у всіх буде місце на паркінгу з розеткою і паркуватися люди будуть однозначно тільки там, де можна, але місць, де зручно і можна, всім вистачатиме. В ідеалі хотілося би, щоби і ми стали частиною цього майбутнього, де всі на "теслах".

І про тролейбус  це дійсно одна і та сама в суті штука. "Тесла" швидша, бо легша, "тесла" краще виглядає, і замість дротів і ріжок в неї батарея. Кажуть, перші електромобілі навіть їздили з таким звуком, як наші траліки. Мені чомусь було особливо дивно, як може найвідсталіший київський транспорт і найпрогресивніше в світі авто виявитися одним і тим же явищем. Правду кажуть: все нове  це добре забуте старе, трошки легше, сильно красивіше і ні до чого не прив’язане ніяким дротом.


Читайте також: Чи збіжить Трамп у Ростов? Катерина Бабкіна про протести у Нью-Йорку.

Buro 24/7

Оставьте комментарий

Загрузить еще