Поиск

Знайомтесь: 5 українських sustainable-брендів, які перемогли у проєкті EcoLogica

Знайомтесь: 5 українських sustainable-брендів, які перемогли у проєкті EcoLogica

Нове покоління

Текст: Buro 24/7

Майбутнє — за екологічною модою

Тиждень моди у Львові підтримує українські sustainable-бренди. В рамках проєкту Ecologica організатори Lviv Fashion Week обрали 5 дизайнерів, які працюють у напрямку стійкої моди. Серед них — засновниці non.Lbs., Framiore, Mimicry Clothing, Melmana та Postushna. Розповідаємо про кожен бренд детальніше.

 

Framiore

Бренд виготовляє колекції з матеріалів, які не завдають шкоди середовищу. “Я вірю, що кожен вибір має наслідки, добрі чи погані, які впливають на те, яким світ стане завтра”, — вважає засновниця бренду Наталія Найда. Колекція, представлена у програмі Ecologica, інспірована природою Карпат. За кожну продану річ бренд перераховує 5% у благодійний фонд Peli can live з метою висадки дерев та підтримки біорізноманіття.

 

Mimicry Clothing

Дизайнерка Богдана Войтенко створює білі апсайкл-сорочки, які отримують нове життя за допомогою техніки природного фарбування. Колір надають пігменти рослин, які зберігаються на тканині після трикратної термообробки. Ця техніка існувала століттями, і модна індустрія повертається до неї в часи екологічної кризи.

 

non.Lbs

Український апсайкл-бренд створює одяг з вінтажних тканин та переробленого одягу. Основним матеріалом колекції весна/літо — 2022 стали американські мішки 1950-60-х років, у яких перевозили сіль, цукор та борошно. Засновниці бренду Наталія Стовпова та Анастасія Колеснік слідкують за тим, щоб одяг був стійким у кожній деталі: ґудзики в колекції — з одягу вторинного використання; нитки від сертифікованих sustainable-виробників; етикетки надруковані на друкарській машинці на папері з переробленої макулатури; пакування виготовлене з грибного міцелію, тому коробки розкладаються у землі за 2 тижні. А залишки тканин зберігаються для виготовлення нових виробів.

 

Postushna

Юлія Постушна створює одяг з перероблених речей, придбаних на секонд-хендах. Дизайнерка називає їх “костюмами-трансформерами”: речі можна поєднувати як між собою, так і з базою гардеробу. “Функціональність крізь призму естетики” — так звучить основний принцип бренду.

Апсайклінг-колекція для Ecologica виготовлена на основі використаної уніформи компанії DHL. Утилізація спецодягу — одна з причин текстильного засмічення. Робочий одяг є у більшості світових компаній, тому у величезних масштабах потрапляє на сміттєзвалище.

 

Melmana

Центральним образом колекції Анастасії Мельник-Маньковської стала лялька-мотанка. Ідея апсайклінгу перегукується зі способом створення старовинної іграшки: такі ляльки виготовлялися зі зношеного одягу.

Дизайнерка використала натуральні біорозкладні тканини: вовну, віскозу та льон з австрійських національних костюмів, знайдених у секонд-хенді. Залишки тканин застосовуються для створення аксесуарів. Одяг доповнений сумками Lavazzabag, виготовленими з пачок з-під кави Lavazza, які в Україні не піддаються переробці.

Проєкт реалізували разом з Асоціацією кіновиробників Львівщини та ініціативою Zero Waste Lviv. Впродовж серпня-вересня 2021 року відбувалися зйомки відео та лукбуків 5 брендів-фіналістів, відеоінтерв’ю з дизайнерами, а також промоутинг колекцій у соцмережах та ЗМІ.

Відбір колекцій на участь у програмі здійснювався за параметрами інноваційності та актуальності дизайну, етичності та екологічності. Зокрема, особлива увага зверталася на такі критерії: ресайклінг, апсайклінг; сертифікація матеріалів; наявність сталих підходів до закупівель; захист тварин і використання етичних матеріалів; використання натуральних тканин; соціальні показники, етичність виробництва; увага до соціальних питань в колекції: екологічність пакування/етикеток; комунікація, вміння розповісти про екологічну/етичну складову діяльності.

Проєкт EcoLogica реалізується за підтримки Українського культурного фонду.

Смотрите также: Взгляд в будущее: 4 молодых дизайнера об экологии, цифровых платьях и украинской моде.