Поиск

6 важливих картин художника Олега Голосія. Вибір кураторів

6 важливих картин художника Олега Голосія. Вибір кураторів

"Живопис нон-стоп"

Текст: Buro 24/7


Знакові полотна одного з найважливіших українських художників 1990-х

13 червня у "Мистецькому Арсеналі" відкрилась виставка, присвячена творчості українського художника Олега Голосія – одного з найяскравіших митців у художньому світі 1990-х, зірки Паркомуни, яка згасла надто рано. Експозиція має назву "Олег Голосій. Живопис нон-стоп". І справді, за своє коротке життя [Голосій трагічно загинув при загадкових обставинах у 1993 році, йому тоді було 27] він встиг написати близько 300 полотен. Мистецтвознавці відзначають неймовірну енергійність його творчої манери: за одну ніч Голосій міг намалювати одразу кілька масштабних картин.

Очевидно, найвідомішим полотном Голосія є "Психоделічна атака блакитних кроликів" – справжній маніфест мистецького покоління 1990-х, сформованого на раптовій свободі і наркотичній дійсності. На жаль, оригінал роботи не вдалось показати на виставці – зараз вона зберігається у Дослідницько-музейному центрі Глазго у Шотландії. Окрім картин на виставці в честь Голосія зібрано його нотатки, графічні роботи та іронічні вірші.

Редакція BURO попросила кураторів виставки Олександра Соловйова та Соломію Савчук вибрати 6 знакових робіт Олега Голосія. Кожне з цих полотен відображає важливі моменти творчого шляху художника.

 

"Автопортрет", 1987

Важко обійти увагою велику кількість автопортретів Олега Голосія, виконану в різних техніках у різні роки. Але чим цікавий саме цей, якщо іде мова про ранній період у творчості автора? Квінтесенція знахідок усього періоду добре прочитується в роботі. Можемо сказати, що це особливо жорстке моделювання форми, що робить її підкреслено об'ємною, випуклою і рубаною.

 

"Добре", 1991

На прикладі даної роботи ми можемо спостерігати не лише потужне письмо і живописний хист. Мова йде про початок однієї з наскрізних тем. Теми екзотичних пейзажів, подорожей, істот. Фантастичні бджоли мають людські обличчя, у яких ми впізнаємо самого автора та його друзів.

 

"У гамаку", 1991

Інший тип – непрямого автопортрета, де ліричні почуття проходять через свідомість митця. Автор-мрійник зображений на фоні романтичного грозового пейзажу. Таке поєднання ідилії з тривогою, підсилене вишуканими поєднаннями кольорів, створює неймовірно цікавий образ.

 

"Жовта кімната", 1989


Ця робота є знаковим прикладом серії робіт із зображеннями замкнутих просторів з картатою підлогою. Наче було тісно в кінематографічному макеті, автор шукає вихід з ситуації, коли все навколо має неозначені кордони.

 

"Вибухова хвиля жовтої кімнати", 1990

Ще одне велике полотно з попередньої серії. На виставці ця робота тримає експозиційну вісь між попередніми періодами і наступним, вже тут з'являється ефемерність і розвтілювання образу.

 

"О.Т. (Нічні вогні)", 1992

Ми вибрали цю роботу для прикладу ще одного важливого методу автора. Характерним є швидке і експресивне письмо на підмальовку і тема кінематографу, яка захоплювала митця на початку 1990-х.

 

Виставка Олега Голосія триватиме у "Мистецькому арсеналі" до 11 серпня.

 

Дивіться також: Чичкан, Савадов, Ройтбурд: "Мы получили вирус вечной молодости".

Оставьте комментарий