Поиск

Як фотографувати архітектуру: Три базові поради

Як фотографувати архітектуру: Три базові поради

На прикладі Rybalsky

Текст: Buro 24/7

Фото: Андрій Безуглов

Поради від фотографа Андрія Безуглова
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 1)

Фотограф Андрій Безуглов на прикладі фотопроєкту з Rybalsky розповідає, коли краще проводити зйомку, яке обладнання використовувати й чому дощ допомагає робити знімки цікавішими.

Підібрати обладнання

У процесі зйомки архітектури основне завдання фотографа, на мій погляд, — максимально природно передати габарити будівель і перспективу. Фотографувати можна і на фотоапарат, і на телефон, але при цьому важливо мати ширококутну оптику. Головне — без фанатизму. Об’єктиви "фішай", наприклад, розтягують перспективу, збільшують простір і спотворюють пропорції.

Для зйомки Rybalsky я використовував три об’єктиви. Перший — ширококутний Tilt-Shift-об’єктив 14 мм із технологією Zero Distortion. Він допомагає уникнути спотворення і не робить "подушкоподібну" дисторсію. Другий — Tilt-Shift-об’єктив 24 мм — краще передає простір без збільшень обсягу. А третій — зум 24–70 мм — я використовував для зйомки елементів і деталей.

Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 2)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 3)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 4)

Коли знімаєш на смартфон, будівля часто не поміщається в об’єктив — доводиться робити нахил угору, а це загострює споруду й ламає лінії. Tilt-Shift-об’єктиви вміють зсуватися щодо оптичної осі без сильних спотворень — відповідно, зберігають лінії паралельними.

Будівлі в Rybalsky легше помістити в кадр — тут немає споруд вищих за 9 поверхів. Автори району навмисно зберегли "людський масштаб" в архітектурі, щоб жителі комфортно сприймали розміри навколишніх об’єктів.

На сприйняття також сильно впливає наявність активних перших поверхів і громадські місця. У Rybalsky під кав’ярні, ресторани й невеликі магазини виділено окремі простори. Ритейл та заклади сфери послуг будуть оживляти вулиці, ставши точками тяжіння й додатковим захистом для жителів — завдяки освітленню та скупченню людей. А центральний бульвар і вулиця вздовж водного каналу перетворяться на локації для зустрічей, прогулянок і активного відпочинку.

Вибрати період зйомки з огляду на цілі

Я переконаний, що в архітектурі важливі фронтальні ракурси. Будинки люблять прямі лінії, рівний горизонт, коли немає "завалів". Передній план надає фотографії обсяг, а будівля на ньому не виглядає пласкою. Виняток — зйомка в перспективі.

Знімаючи архітектуру, фотограф має пам’ятати, що в різний час доби й у різну погоду будівлі набувають зовсім інакшого вигляду. Тому на світло варто робити окремий акцент. Тут немає універсальних правил, головне — чітко для себе вирішити, яку ви мету перед собою ставите і який настрій хочете передати.

Є два основні періоди для фотографії — золотий час (golden hour) і режимний час (blue hour). У першому випадку ми знімаємо відразу після сходу сонця або перед заходом — це тепле світіння приблизно 2700К. У другому — перед сходом і вже після заходу, коли небо ще не чорне, але сонце вже зайшло.

Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 5)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 6)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 7)

Погода — теж важливий фактор. Іноді зйомці може допомогти дощ: сухий асфальт нічого не відображає, але варто йому намокнути, й він перетворюється на своєрідне дзеркало. Це "дзеркало" відображає усі рефлекси, небо, світіння й навіть самі будівлі, що додає фотографіям свого унікального ефекту.

У проєкті для Rybalsky я попередньо зробив скаутинг локації та подивився, як тут рухається сонце. Основний обсяг робіт планував виконувати з боку Дніпра, тому дійшов висновку, що найкраще буде брати західну, вечірню та нічну зйомку. Зранку сонце світило б просто на будівлі, через що вони б вийшли пласкими та менш цікавими в плані обсягу і світлотіні. А ввечері сонце пішло "за спину" району і надало будівлям цікавого об’єму. До того ж просвічувалась алея з деревами — це додало знімкам теплої атмосфери.

Будинки Rybalsky на першій лінії Дніпра будуть відрізнятися один від одного формою і створювати гармонійний ансамбль. Так район стане не тільки дружнім місцем для життя та відпочинку, але й новим лендмарком, візитною карткою Києва. А також — формуватиме вигляд Подолу та краєвид правого берега з боку Дніпра і Труханова острова.

Використовувати додаткові девайси

Для інтер'єрної та архітектурної зйомки я завжди використовую штатив. Так можу краще налаштувати лінії, виставити композицію, не зміщуючи кадри, а також почекати, поки з кадру зникне непотрібний об’єкт — пройде людина або проїде машина.

Крім того, часто беру з собою дрон. Коли знімаєш будівлі, є багато недоступних точок, з яких може вийти хороший кадр. За допомогою дрона я люблю робити топ-шоти — знімки згори вниз, ніби дивишся на будівлю в Google-картах.

Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 8)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 9)
Як фотографувати архітектуру: Три базові поради (фото 10)

Для аерозйомки Rybalsky я використовував DJI Maciv 2 Pro. У Pro більша матриця та більш яскравий ширококутний об’єктив. Він прекрасно передає простір без особливих спотворень.

Житловий район Rybalsky з’явиться на місці занедбаної промзони на березі Дніпра. Він стане місцем для життя, роботи й відпочинку: тут побудують апартаменти, офісні простори, розмістять невеликі магазини, а також медичні установи та салони краси.

Головною особливістю району стане власний водний канал, який буде відкритим для всіх охочих. Уздовж каналу облаштують набережну з кав’ярнями, ресторанами, громадськими просторами та виходом до води.

Читайте також:

В Торонто создадут район, где можно гулять, "не спускаясь с небес на землю".

В Европе хотят создать новый Баухаус, чтобы продвигать "зеленые" проекты.