Выбор Нади Парфан — куратора и сооснователя фестиваля документального кино "86". С 6 по 9 мая "86" пройдет в Славутиче.
Диптих "Акт убивства" (2012) і "Погляд тиші" (2014)
реж. Джошуа Оппенхаймер
Buro 24/7: Геноцид в Индонезии 1965—1966 годов, рассказанный через истории преступников и их жертв.
Парфан: "Потужна кінопсихотерапія для окремої людини чи цілої нації. Я мрію, що одного дня такий фільм буде знятий про події Майдану".
"Історії, які ми розказуємо" (2012)
реж. Сара Поллі
Buro 24/7: Режиссер разговаривает со своими родственниками о делах давно минувших дней.
Парфан: "Неймовірна автобіографічна історія, розказана з допомогою архівних кадрів і тонкої гри з жанром докуфікшн. Вищий пілотаж документального мистецтва".
"У пошуках Шуґермена", (2012)
реж. Малік Бенджеллуль
Buro 24/7: Режиссер разыскивает исчезнувшего фолк-певца, который был суперпопулярным 20 лет назад.
Парфан: "Кажуть, що режисер цього фільму зліг із депресією і покінчив життя самогубством. Але дивитися його треба зовсім не за це — дуже хороша історія".
"Жива ватра" (2014)
реж. Остап Костюк
Buro 24/7: Фильм о карпатских овцеводах и судьбе традиционного ремесла в современном мире.
Парфан: "Не знаю, як Костюк це робить, але я кожного разу плачу, коли дивлюсь цей фільм. А потім кидаюсь дзвонити бабусям і дідусеві".
"Майдан" (2014)
реж. Сергій Лозниця
Парфан: "Це авторський фільм про Майдан в найкращому значенні слова. Лозниця – ідеальний спостерігач. Його очима дивитись на світ безкінечно цікаво".
"Присмерк" (2014)
реж. Валентин Васянович
Buro 24/7: История 82-летней Марии и ее ослепшего сына.
Парфан: "Дуже локальна і водночас дуже універсальна історія про життя і смерть. Скандинавська манера зйомки і неперевершений поліський діалект".
"Кобейн: Бісів монтаж" (2015)
реж. Бретт Морґен
Парфан: "Унікальний архівний матеріал, якого самого по собі було б достатньо. Але режисер не хотів робити черговий експлуатативний фільм про поп-ікону. Це глибока екзистенційна історія про останнього ідола рок-н-ролу".
"B-Movie: Звук і пристрасть у Західному Берліні" (2015)
реж. Йорґ Гоппе, Клаус Мек, Гайко Ланґе
Парфан: "Що може бути краще за Берлін? Тільки Берлін кінця 1980-х. Документальні кадри з Тільдою Суінтон, яка розсікає по місту на велику, і Ніком Кейвом, який "перекантовувався" там пару років. І все це під музику "Баугауз" та берлінського постпанку".
"Російський дятел" (2015)
реж. Чед Ґрасіа
Buro 24/7: В фильме эксцентричный украинский художник Федор Александрович расследует причины Чернобыльской катастрофы.
Парфан: "Постмодерністське кіно, яке пропонує безліч варіантів сприйняття — і завжди бурхливу реакцію. Тест на іронію і вміння бачити себе зі сторони".
Смотрите также: 10 самых важных фильмов независимой Украины.