Поиск

Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду

Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду

Без шкоди для планети

Текст: Buro 24/7

Майбутнє — за екологічними матеріалами

Сучасні проблеми екології кидають виклик моді — одній з найбільш забруднюючих індустрій у світі. Дизайнери скорочують кількість колекцій та переходять на стійкі матеріали, виробництво яких не шкодить навколишньому середовищу. Одне з рішень — перехід на альтернативні тканини.

Раніше ми розповідали про те, як світові бренди створюють шкіру з апельсинів і шовк з пелюстків троянд. Зараз повертаємось на український ринок, досліджуючи, які рішення пропонують локальні бренди.

Молода марка Hempful обрала основним матеріалом коноплі. "Археологічні розкопки підтверджують, що народи, які населяли територію сучасної України, носили одяг з цієї рослини", — розповідають у бренді, який повернувся до досвіду наших предків.

У конопель як альтернативного матеріалу є низка переваг. Це натурально вирощена культура, яка, на відміну від поширеної бавовни, не виснажує ґрунт і повертає 50-60% корисних елементів до землі.

“Для її вирощування необхідно набагато менше води й площі, а процес перетворення культури в тканину значно менше впливає на навколишнє середовище. Крім того, речі Hempful біологічно розкладаються”, — розповідає засновниця бренду Інна Постнікова — фотограф, у портфоліо якої співпраця з Pangaia, L’Officiel та іншими міжнародними брендами.

У своїх роботах Інна робить акцент на природній красі та жіночності. Вона завжди була у пошуку одягу, який би не виходив на перший план, а тільки підкреслював харизму дівчат. Тому створення Hempful було лише питанням часу.

Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду (фото 15)
Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду (фото 16)

Поштовхом стала подорож до Австралії. Естетика бренду органічно втілює образ salty hair girl — дівчини, яка носить мінімум одягу, цінує комфорт та відповідально ставиться до споживання. Цей дух втілюють фотографії, зроблені Інною для кампанії бренду.

З огляду на sustainability, дизайн речей обирають максимально простим. “Ми прагнемо створювати soulful-одяг поза трендами й сезонами. Як светр, взятий у мами для першого побачення. Ми будемо щасливі, якщо створені нами речі подарують особливі емоції”, — каже засновниця бренду.

Речі з конопель невибагливі в догляді та витримують часте прання. Завдяки своїм терморегулюючим властивостям, коноплі зберігають прохолоду влітку та зігрівають взимку, а також мають антибактеріальні та сонцезахисні якості. За словами Інни, її одяг допоможе пережити похмуру зиму.

Його вже оцінили стиліст Юлія Пеліпас, редактори Vogue Poland Михаліна Муравська та українського L’Offiсiel Уляна Бойко.

Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду (фото 17)
Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду (фото 18)
Кропива та коноплі: Як українські бренди створюють альтернативну моду (фото 19)

Кропива — ще одна локальна альтернатива — з'являється в стійкій лінійці українського бренду T|G. 

В її основі — екологічні матеріали, що зменшують негативний вплив індустрії моди на навколишнє середовище. Органічний льон, кропива, бавовна й евкаліптовий тенсел використовують у поєднанні з вовною та буретним шовком — вторинним продуктом при виробництві класичного шовку.

В осінньому дропі T|G botanical застосували технологію, що дозволила створити альтернативу шерсті з 60% льону. “Візуально та за тактильними відчуттями вона не відрізняється від стовідсоткової шерсті. А мікс кропиви й льону виглядає як справжня бавовна”, — кажуть у бренді. Тканини адаптували до холодного сезону: вони теплі та зносостійкі. Для фарбування використали рослинні пігменти. Як результат — натуральні кольори сухих трав, бурштину та полум'я.

Тема природи не закінчується виключно на матеріалах. Малюнок на брючному костюмі нагадує коріння дерев, жата фактура топів та суконь з осіннього дропу нагадує вогонь. Трикотаж повторює рельєф посушливої пустелі.

Дивіться також: Українська ресейл-платформа The Originals продає одяг заради благодійності.